Elektroenergetyka Energia odnawialna Wiadomości branżowe

Półmetek przekroczony: Energa-Operator liderem zdalnego odczytu

Półmetek przekroczony: Energa-Operator liderem zdalnego odczytu
Dziesięć z szesnastu tysięcy klientów biznesowych  ENERGA-OPERATOR SA korzysta już ze zdalnego odczytu danych licznikowych. Są wśród nich przedsiębiorstwa produkcyjne, szpitale, urzędy, sieci handlowe, restauracje, hotele. Zdalny odczyt jest odpowiedzią na potrzeby klientów i realizacją zobowiązań prawnych nakładanych na Operatorów Systemu Dystrybucyjnego.70 procent dostarczanej energii przez  Energa - Operator SA zużywana jest przez   liczącą 16 tys. przedsiębiorstw grupą, charakteryzującej się jej dużym poborem. Klienci, poszukujący optymalizacji wydatków, oczekują unowocześnienia odczytu liczników, uznając, iż precyzyjne dane i większa częstotliwość odczytów pozwolą na lepsze zarządzanie kosztami energii elektrycznej.- Oczekiwania klientów idą w parze z naszym przekonaniem, iż ścisły monitoring przyniesie korzyści obu stronom - mówi Piotr Pichlak, szef zespołu ds. wdrożenia systemu zdalnych odczytów u odbiorców przemysłowych. - Dla klientów to kwestia pewnych i dokładnych informacji i możliwości monitorowania zużycia energii np. w ciągu doby, by wybrać optymalne godziny pracy energochłonnych

Dziesięć z szesnastu tysięcy klientów biznesowych  ENERGA-OPERATOR SA korzysta już ze zdalnego odczytu danych licznikowych. Są wśród nich przedsiębiorstwa produkcyjne, szpitale, urzędy, sieci handlowe, restauracje, hotele. Zdalny odczyt jest odpowiedzią na potrzeby klientów i realizacją zobowiązań prawnych nakładanych na Operatorów Systemu Dystrybucyjnego.

70 procent dostarczanej energii przez  Energa – Operator SA zużywana jest przez   liczącą 16 tys. przedsiębiorstw grupą, charakteryzującej się jej dużym poborem. Klienci, poszukujący optymalizacji wydatków, oczekują unowocześnienia odczytu liczników, uznając, iż precyzyjne dane i większa częstotliwość odczytów pozwolą na lepsze zarządzanie kosztami energii elektrycznej.

– Oczekiwania klientów idą w parze z naszym przekonaniem, iż ścisły monitoring przyniesie korzyści obu stronom – mówi Piotr Pichlak, szef zespołu ds. wdrożenia systemu zdalnych odczytów u odbiorców przemysłowych. – Dla klientów to kwestia pewnych i dokładnych informacji i możliwości monitorowania zużycia energii np. w ciągu doby, by wybrać optymalne godziny pracy energochłonnych urządzeń, dla nas – m.in. możliwość szybkiej reakcji na zanik napięcia.

Zainstalowanie liczników zdalnego odczytu u 10 tys. klientów oznacza nie tylko, że Energa -Operator jest obecnie liderem nowych technologii odczytowych w Polsce, dysponując największym tego rodzaju systemem, ale także – że zrealizuje swój plan strategiczny, zakładający, iż do końca grudnia br. wszyscy klienci biznesowi będą korzystać z tego udogodnienia.

 

Oczko w głowie URE

Zdalny odczyt jako element sieci inteligentnych jest oczkiem w głowie Urzędu Regulacji Energetyki, który z uznaniem przyjął plany Energi-Operator, zakładające, iż do końca br. wszyscy klienci przemysłowi, a do końca 2016 również odbiorcy indywidualni będą korzystać z liczników odczytywanych na odległość.

„Przekształcenie obecnych systemów sieciowych w sieć inteligentną również w Polsce jest nieuniknione. (…) Państwa członkowskie UE zostały zobowiązane, aby do 2020 roku wyposażyć 80 % odbiorców końcowych w inteligentne liczniki zużycia energii. (…) Połączenie IT i sieci elektroenergetycznych oraz rozwój nowoczesnych technologii jest kierunkiem działań, który zmieni polską elektroenergetykę. Jest to jeden z najbardziej nieuchronnych zakresów zmian, wytyczający nowe trendy” – napisał w liście do zarządu spółki Marek Woszczyk, wiceprezes URE, oceniając, iż restrukturyzacja, którą przechodzi Energa-Operator „będzie sprzyjać realizacji tych celów”.

A to już wiesz?  10% klientów ENERGA-Operator skorzysta z liczników zdalnego odczytu

Liczniki w prezencie i inne zalety systemu

Mimo że wobec grupy odbiorców przemysłowych nie jest to wymogiem prawnym, Energa-Operator wyposaża klientów w liczniki odczytywane zdalnie. To pozwala nie tylko na szybką realizację programu, ale także na standaryzowanie danych odczytowych.  Łączny koszt operacji (w tym montaż liczników z modułami komunikacyjnymi) wyniesie  do końca roku ok. 35 mln. zł. i jest w całości ponoszony przez Energę-Operator.

To nie koniec korzyści płynących z wdrożenia nowego systemu.

Dzięki niemu liczniki u odbiorców przemysłowych odczytywane są codziennie.

– Co więcej, profil obciążenia  pozwala rozliczać odbiorców z 10 przekroczeń mocy zamówionej, a nie jak dotychczas z 10-krotności największego przekroczenia tej mocy – mówi Jarosław Grzegorczyk – kierownik Sekcji Pomiarów Energa Operator Oddział Słupsku, zaangażowany w instalację systemu. –  Odbiorca ma możliwość wyboru dowolnej taryfy rozliczeniowej bez konieczności wymiany układu pomiarowego. Ciągły nadzór nad prawidłową pracą układu pomiarowego pozwala zminimalizować problemy z wystawianiem faktur korygujących w przypadku jego awarii.

Energetycy chwalą też nowy system za to, że dostarcza m.in. informacji pozwalających wykryć uszkodzenia w układzie pomiarowym.

O postępach prac w oddziałach Energa-Operator piszemy w komunikatach lokalnych – zapraszamy. 

Źródło ENERGA-Operator. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy