Elektroenergetyka Energia odnawialna Wiadomości branżowe

Gdańsk: Energa-Operator zakłada superliczniki klientom biznesowym

Dziesięć z szesnastu tysięcy klientów biznesowych  ENERGA-OPERATOR SA korzysta już ze zdalnego odczytu danych licznikowych. Są wśród nich przedsiębiorstwa produkcyjne, szpitale, urzędy, sieci handlowe, restauracje, hotele. W Pomorskiem takie liczniki ma już ponad  3300 odbiorców. Zdalny odczyt jest odpowiedzią na potrzeby klientów i realizacją zobowiązań prawnych nakładanych na Operatorów Systemu Dystrybucyjnego. 70 procent dostarczanej energii przez  Energa - Operator SA zużywana jest przez   liczącą 16 tys. przedsiębiorstw grupą, charakteryzującej się jej dużym poborem. Klienci, poszukujący optymalizacji wydatków, oczekują unowocześnienia odczytu liczników, uznając, iż precyzyjne dane i większa częstotliwość odczytów pozwolą na lepsze zarządzanie kosztami energii elektrycznej.- Oczekiwania klientów idą w parze z naszym przekonaniem, iż ścisły monitoring przyniesie korzyści obu stronom - mówi Piotr Pichlak, szef zespołu ds. wdrożenia systemu zdalnych odczytów u odbiorców przemysłowych. - Dla klientów to kwestia pewnych i dokładnych informacji i możliwości monitorowania

Dziesięć z szesnastu tysięcy klientów biznesowych  ENERGA-OPERATOR SA korzysta już ze zdalnego odczytu danych licznikowych. Są wśród nich przedsiębiorstwa produkcyjne, szpitale, urzędy, sieci handlowe, restauracje, hotele. W Pomorskiem takie liczniki ma już ponad  3300 odbiorców. 

Zdalny odczyt jest odpowiedzią na potrzeby klientów i realizacją zobowiązań prawnych nakładanych na Operatorów Systemu Dystrybucyjnego. 70 procent dostarczanej energii przez  Energa – Operator SA zużywana jest przez   liczącą 16 tys. przedsiębiorstw grupą, charakteryzującej się jej dużym poborem. Klienci, poszukujący optymalizacji wydatków, oczekują unowocześnienia odczytu liczników, uznając, iż precyzyjne dane i większa częstotliwość odczytów pozwolą na lepsze zarządzanie kosztami energii elektrycznej.

– Oczekiwania klientów idą w parze z naszym przekonaniem, iż ścisły monitoring przyniesie korzyści obu stronom – mówi Piotr Pichlak, szef zespołu ds. wdrożenia systemu zdalnych odczytów u odbiorców przemysłowych. – Dla klientów to kwestia pewnych i dokładnych informacji i możliwości monitorowania zużycia energii np. w ciągu doby, by wybrać optymalne godziny pracy energochłonnych urządzeń, dla nas – m.in. możliwość szybkiej reakcji na zanik napięcia.

Zainstalowanie liczników zdalnego odczytu u 10 tys. klientów, spośród których blisko połowa znajduje się w Pomorskiem, oznacza nie tylko, że Energa -Operator jest obecnie liderem nowych technologii odczytowych w Polsce, dysponując największym tego rodzaju systemem, ale także – że zrealizuje swój plan strategiczny, zakładający, iż do końca grudnia br. wszyscy klienci biznesowi będą korzystać z tego udogodnienia.

Korzystają klienci

Mimo że wobec grupy odbiorców przemysłowych nie jest to wymogiem prawnym, Energa-Operator wyposaża klientów w liczniki odczytywane zdalnie. To pozwala nie tylko na szybką realizację programu, ale także na standaryzowanie danych odczytowych.  Łączny koszt operacji (w tym montaż liczników z modułami komunikacyjnymi) wyniesie  do końca roku ok. 35 mln. zł. i jest w całości ponoszony przez Energę-Operator.

A to już wiesz?  Słupsk: Instalacja liczników zdalnego odczytu u klientów biznesowych przekroczyła półmetek

To nie koniec korzyści płynących z wdrożenia nowego systemu.

Dzięki niemu liczniki u odbiorców przemysłowych odczytywane są codziennie.

– Co więcej, profil obciążenia  pozwala rozliczać odbiorców z 10 przekroczeń mocy zamówionej, a nie jak dotychczas z 10-krotności największego przekroczenia tej mocy – mówi Jarosław Grzegorczyk – kierownik Sekcji Pomiarów Energa Operator Oddział Słupsku, zaangażowany w instalację systemu. –  Odbiorca ma możliwość wyboru dowolnej taryfy rozliczeniowej bez konieczności wymiany układu pomiarowego. Ciągły nadzór nad prawidłową pracą układu pomiarowego pozwala zminimalizować problemy z wystawianiem faktur korygujących w przypadku jego awarii.

Energetycy chwalą też nowy system za to, że dostarcza m.in. informacji pozwalających wykryć uszkodzenia w układzie pomiarowym.

O przebiegu prac regionie słupskim piszemy tutaj:  http://media.energa.pl/pr/164850/slupsk-instalacja-licznikow-zdalnego-odczytu-u-klientow-biznesowych-przekroczyla-polmetek

 

Źródło ENERGA-Operator. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy