Gazowa

Co nowego w łazience i pod prysznicem?

W dniu rozpoczęcia największych targów instalacyjnych w Polsce przypominamy, jakie łazienkowe trendy zapowiedziano na ten sezon podczas otwierających rok targów imm cologne i zastanawiamy się,

W dniu rozpoczęcia największych targów instalacyjnych w Polsce przypominamy, jakie łazienkowe trendy zapowiedziano na ten sezon podczas otwierających rok targów imm cologne i zastanawiamy się, które z nich znajdą odzwierciedlenie w ofercie krajowych dostawców.
imm cologne to najważniejsze w skali świata targi wyposażenia domów. Odbywają się co 12 miesięcy na początku roku w Kolonii i wskazują, które trendy będą w nadchodzącym sezonie najważniejsze na rynku mebli, oświetlenia i sprzętów do mieszkań. W trakcie wydarzenia przyznawane są nagrody dla młodych projektantów, a z nowościami mogą zapoznać się zarówno dystrybutorzy, instalatorzy, jak i konsumenci. W tym roku imm odwiedziło około 125 tys. osób. W dniu rozpoczęcia największego spotkania branży instalacyjnej w naszym kraju przypominamy zapowiedzi z Kolonii i analizujemy program polskich targów pod kątem trendów wskazanych w Niemczech.

Trendy zza Odry
Opisując megatrendy wnętrzarskie i łazienkowe, organizatorzy imm cologne przypisują głębokie dla designu zmianom stylu życia konsumentów. Wspominają o tym, że w obliczu globalizacji dom staje się dziś centralnym elementem, wokół którego budujemy swoją tożsamość i poczucie przynależności. W czasach mediów społecznościowych, autokreacji i nieustającej łączności ze wszystkimi, cztery ściany stanowi enklawę nieformalności i swobody, w której możemy być sobą.
Tendencją kształtującą wnętrzarskie mody jest także masowa urbanizacja. Po raz pierwszy w historii ponad połowa światowej populacji mieszka w miastach. Wszechobecne korki i nieustanna walka o przestrzeń wywołują tęsknotę za tym, co minione, wiejskie i sielskie. Efekt? Według cytowanych przez organizatorów badań, dwie trzecie ankietowanych dąży do tego, by dom ucieleśniał przytulność. Wielu respondentów kojarzy ją z organicznym wzornictwem, naturalnymi materiałami i ciepłymi kolorami. Dla części jest ona jednak pełną zgodność wystroju z gustem właściciela – także jeśli oznacza to barwne, ekstrawaganckie połączenia okładzin, elementów dekoracyjnych i wyposażenia.

Czym jest dziś łazienka?
Pierwszym, porannym przystankiem na trasie każdego dnia? Wyrazem własnego stylu? A może azylem, w którym można schronić się każdego wieczoru? Łazienka jest według organizatorów targów w Kolonii wszystkim tym jednocześnie. Znajdzie się w niej więc zarówno miejsce na dodatki niosące „ciepło”: miękkie krzywizny, drewno czy dzianiny, jak i na niecodzienne dodatki stanowiące deklarację stylu i dające efekt „glamour”. – Choć w doborze wyposażenia łazienki i strefy prysznicowej coraz większą rolę odgrywają kwestie estetyczne, to o wygodzie i komforcie nie może być mowy bez solidności, trwałości i niezawodności. Wszyscy oczekujemy, że sprzęt będzie pełnił swoje funkcje aż do czasu, gdy sami zdecydujemy się na remont – mówi Katarzyna Choniawko, ekspert marki Aquaform. W zeszycie targowych trendów, „imm spotlight”, jako swoisty symbol współczesnych łazienek wskazano marmur. Kojarzący się z długowiecznością i najlepszym historyczno-wzorniczym dziedzictwem materiał jest zarazem elegancki, ekstrawagancki i trwały. Ze względu na niejednorodną wizualnie fakturę, łączy się doskonale zarówno z całkowicie białymi sprzętami ceramiki sanitarnej, jak i tkanymi dodatkami.
– W polskich realiach z marmurami w łazience spotykamy się dość rzadko. Konsumenci chętnie sięgają jednak po inne materiały przyciągające wzrok fakturą lub kolorami. Z wykorzystaniem efektownych kafli w parze idą kabiny walk-in. Ich minimalistyczna forma pozwala na efektowną ekspozycję wizualnych walorów płytek – mówi Katarzyna Choniawko z Aquaform.

A to już wiesz?  „Open space” po amerykańsku

Nowe trendy i Instalacje
Targi Instalacje 2018 są kierowane przede wszystkim do przedstawicieli salonów łazienkowych, projektantów i architektów oraz instalatorów. Organizatorzy spodziewają się nawet 35 tysięcy fachowców. Z przedstawionych dotychczas zapowiedzi wynika, że podczas wydarzenia zostaną poruszone tematy, o których była mowa w Kolonii. Pozwala spodziewać się tego program debiutującego w tym roku Forum Łazienka.Pro. Podobne jak w przypadku imm cologne podejście do przenikania się stylu życia oraz koncepcji wystroju i wyposażenia łazienek widać w tematach zaplanowanych wykładów. Wspomina się w nich o „człowieku w centrum procesu rozwoju produktu” i „zmianach przestrzeni współczesnej łazienki i ich wpływu na wzornictwo”. Wprost zapowiedziano także przegląd nowości produktowych pokazanych w tym roku na targach branżowych w Polsce i za granicą. O tym, że choć w części pokrywać się będą one z trendami wskazanymi w Kolonii niech świadczy fakt, że część programu dla instalatorów poświęcono płytkom wielkoformatowym – kto wie, może także z marmuru. Wygląda więc na to, że łazienkowa moda z Zachodu przenika do nas z satysfakcjonującą szybkością.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy