Elektroenergetyka Energia odnawialna Wiadomości branżowe

Energa-Operator: W Gdańskiem dodzwonisz się bez kłopotu

Koniec z problemami przy zgłoszeniach awarii prądu. Energa – Operator, zgodnie z zapowiedziami, całkowicie zmieniła system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii.20 wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego przez całą dobę w dni robocze i 10 w niedziele i święta, czeka na informacje od klientów o przerwach w dostawach prądu. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania przekazują oni zgłoszenia bezpośrednio do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii. Klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego mogą też odsłuchać nagranej  informacji o aktualnie trwających awariach i  przypuszczalnym terminie  ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.- Zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów pozwoli dyspozytorom skupić się na ich najważniejszym zadaniu – zarządzaniu ruchem w sieci – wyjaśnia Leszek Nowak, prezes spółki Energa-Operator. - To wpływa na szybkość usuwania awarii i usterek oraz poprawia jakość obsługi

Koniec z problemami przy zgłoszeniach awarii prądu. Energa – Operator, zgodnie z zapowiedziami, całkowicie zmieniła system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii.

20 wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego przez całą dobę w dni robocze i 10 w niedziele i święta, czeka na informacje od klientów o przerwach w dostawach prądu. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania przekazują oni zgłoszenia bezpośrednio do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii. Klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego mogą też odsłuchać nagranej  informacji o aktualnie trwających awariach i  przypuszczalnym terminie  ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.

– Zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów pozwoli dyspozytorom skupić się na ich najważniejszym zadaniu – zarządzaniu ruchem w sieci – wyjaśnia Leszek Nowak, prezes spółki Energa-Operator. – To wpływa na szybkość usuwania awarii i usterek oraz poprawia jakość obsługi odbiorców, co jest naszym celem strategicznym.

Z danych zebranych w ciągu dwóch tygodni po uruchomieniu systemu, wynika, iż 98 proc. osób dzwoniących na numer 991 uzyskuje połączenie, blisko 40 proc. poprzestaje na odsłuchaniu informacji, a  rozmowa z osobą przyjmującą zgłoszenie trwa średnio 2,5 minuty.

Do 31 sierpnia br system obejmie wszystkie oddziały spółki.

Telefon alarmowy – 991 – kiedy dzwonimy na pogotowie energetyczne

Kiedy wzywać Pogotowie Energetyczne?

  • gdy zauważysz uszkodzenia linii energetycznych
  • gdy zauważysz uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
  • gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo, wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś plombę, wykonywałeś remont instalacji itp.
  • gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości

 

 

Gdy zabraknie prądu, sprawdź, czy awaria wystąpiła w Twojej instalacji lub instalacji administratora budynku (ENERGA odpowiada za sieci energetyczne dochodzące do budynku)

  • sprawdź bezpieczniki –
    jeśli są sprawne:
  • zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej 
    jeśli także nie mają:
  • zobacz, czy nie ma zasilania na całej ulicy 
    jeśli nie ma:
A to już wiesz?  Toruń: dzięki inwestycjom sieć nowocześniejsza

 

Zadzwoń na 991 i podaj następujące dane:
• miejscowość, z której dzwonisz
• adres
• imię i nazwisko
• od kiedy nie ma prądu

  
      

    Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?

    Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.

    Kiedy dochodzi do uszkodzeń urządzeń energetycznych?

    Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.

     

     

     

    Źródło ENERGA-Operator. Dostarczył netPR.pl

    Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy