Elektroenergetyka Energia odnawialna Wiadomości branżowe

ENERGA przedstawia największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce

ENERGA przedstawia największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce
Zakup samochodów z silnikiem elektrycznym to kolejna inicjatywa Grupy ENERGA promująca postawy proekologiczne i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Nowoczesne ekoauta nie wydzielają spalin i są dziesięciokrotnie tańsze w eksploatacji od tradycyjnych samochodów. Ekologiczne pojazdy stają się nowym wyzwaniem dla sieci energetycznych.Spółka ENERGA Operator zwiększyła swoją flotę samochodową o dziewięć ekologicznych fiatów panda z silnikami elektrycznymi. Ekoauta ENERGI posiadają silnik synchroniczny prądu zmiennego o mocy 15kW i momencie obrotowym 105 Nm. W czasie testów pojazdy osiągnęły maksymalną prędkość 150 km/h. W stosunku do modeli z tradycyjnym silnikiem, elektryczne fiaty panda mają mniejszą moc silnika, ale nieco wyższy moment obrotowy. Samochody te można ładować w zwykłym gniazdku elektrycznym (230 V, 16 A). Do pełnego „zatankowania” auto potrzebuje ok. sześciu godzin, co wystarcza na przejechanie nawet 150 km.Elektryczne = ekonomiczne i ekologiczneDo pełnego naładowania ekoaut potrzeba ok. 18 kWh.W taryfie nocnej ENERGI Oszczędne Noce i Weekendy (G12w) koszt 1 kWh razem z opłatą zmienną wynosi 0,2688 zł. Jedno „tankowanie do

Zakup samochodów z silnikiem elektrycznym to kolejna inicjatywa Grupy ENERGA promująca postawy proekologiczne i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Nowoczesne ekoauta nie wydzielają spalin i są dziesięciokrotnie tańsze w eksploatacji od tradycyjnych samochodów. Ekologiczne pojazdy stają się nowym wyzwaniem dla sieci energetycznych.

Spółka ENERGA Operator zwiększyła swoją flotę samochodową o dziewięć ekologicznych fiatów panda z silnikami elektrycznymi. Ekoauta ENERGI posiadają silnik synchroniczny prądu zmiennego o mocy 15kW i momencie obrotowym 105 Nm. W czasie testów pojazdy osiągnęły maksymalną prędkość 150 km/h. W stosunku do modeli z tradycyjnym silnikiem, elektryczne fiaty panda mają mniejszą moc silnika, ale nieco wyższy moment obrotowy. Samochody te można ładować w zwykłym gniazdku elektrycznym (230 V, 16 A). Do pełnego „zatankowania” auto potrzebuje ok. sześciu godzin, co wystarcza na przejechanie nawet 150 km.

Elektryczne = ekonomiczne i ekologiczne

Do pełnego naładowania ekoaut potrzeba ok. 18 kWh.W taryfie nocnej ENERGI Oszczędne Noce i Weekendy (G12w) koszt 1 kWh razem z opłatą zmienną wynosi 0,2688 zł. Jedno „tankowanie do pełna” wynosi niecałe 5 zł.

Kierowca, który samochodem elektrycznym w ciągu miesiąca przejedzie 2 tysiące kilometrów, zużyje około 240 kWh energii, za które zapłaci ok. 65 zł. Auto z silnikiem spalinowym na tym samym dystansie spali około 130 litrów benzyny, która przy obecnych cenach kosztowałaby około 665 zł. W tym przypadku miesięczna oszczędność to nawet 600 zł.

Silniki elektryczne to nie tylko szansa na obniżenie kosztów podróżowania. Samochody elektryczne, nie emitując groźnych dla środowiska spalin, są pojazdami ekologicznymi.

Wyzwanie dla sieci energetycznej

– Ekologiczne i ekonomiczne auta, choć na razie traktowane w Polsce jako ciekawostka  już wkrótce będą cieszyły się zainteresowaniem wielu odbiorców – uważa Rafał Czyżewski, wiceprezes Energi-Operator. – Dla naszej firmy, odpowiedzialnej za infrastrukturę energetyczną, oznacza to konieczność przygotowania się na nowe wyzwania, związane  choćby z przyłączaniem do sieci stacji ładowania aut, które w przyszłości mogą też stać się… dostawcami niezużytej przez nie energii. Już dziś we współpracy z krajowymi i międzynarodowymi ośrodkami naukowo-badawczymi poszukujemy najlepszych rozwiązań technicznych, aby sprawnie odpowiedzieć na przyszłe potrzeby klientów.

A to już wiesz?  Energetycy walczą o jak najszybsze przywrócenie zasilania na terenach objętych awariami - zbiorcza

ENERGA nie tylko odgrywa wiodącą rolę na krajowym rynku sprzedaży praw majątkowych do świadectw pochodzenia ze źródeł odnawialnych (zielona energia to ponad 14 procent energii elektrycznej dostarczanej przez Grupę do jej klientów), ale także liderem innowacji technologicznych. Przykładem może być najbardziej zaawansowany w kraju program zdalnego opomiarowania odbiorców, stanowiący bazę do budowy Inteligentnych sieci – systemu, który będzie odpowiedzią m.in. na potrzeby związane z ładowaniem samochodów elektrycznych. Prace badawcze prowadzone są m.in. na Półwyspie Helskim.

Źródło ENERGA-Operator. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy